ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامنه با پسوند جدید

سه شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸ ق.ظ

ثبت دامنه با پسوند جدید

در این عصر با توجه به رشد هر روزه در دنیای وب تعداد وب سایت‌ها رو به افزایش است و ثبت دامنه با پسوند جدید حایز اهمیت می باشد.این لزوم ثبت دامنه برای راه اندازی کردن  وب سایتها، در طول سالهای اخیر افزایش تعداد دامنه ها در پسوندهای عمومی و محبوب در میان کاربران وب  مانند پسوندهای  com , net , org , info , co و… توسط کاربران از قبل ثبت شده است و در نتیجه یافتن نامی معنی دار و مرتبط و همچنین آزاد برای ثبت کردن در این پسوندها بسیار دشوار میباشد و حتی گاها کاملا غیر ممکن است. راهکاری که ما در اینجا پیشنهاد میکنیم استفاده کردن پسوندهای جدید برای ثبت دامنه میباشد و از آنجایی که پسوندهای جدید، نام‌های آزاد بیشتری را دارند برای گرفتن امتیاز دامنه ی آزاد در دسترس قرار میگیرد.

امروزه شرکت ها ی هاستینگ با ثبت کردن هزاران هزار دامنه ی آی آر و همچنین دامنه های بین المللی با یکدیگر رقابت میکنند در واقع ثبت دامنه در شرکتها امروزه عامل رقابتی است که بایستی برای تمامی پسوندهای موجود امکانپذیر است.و کاربر بتوانید دامنه ی مورد نظر و انتخابی خود را با پسوند ی دلخواه در میان پسوندها انتخاب  و با توجه به تعرفه‌ ی آن پیشوند در شرکت هاستینگ ثبت کند.این روزها اگر پسوند انتخابی کاربر در میان لیست پسوندهای ارائه ی سرویس ، کافیست با درخواست از طریق ارسال ایمیل و یاتماس تلفنی با بخش پشتیبانی پسوند مورد نظر خود را در خواست کنید.

ثبت دامنه با پسوند جدید

 

نکات تکمیلی در مورد بررسی آزاد بودن دامنه (Domain Registration)

بایستی توجهی کافی داشته باشید که ثبت دامنه در واقع ابتدایی ترین قدم است. در ایتدا بررسی آزاد بودن دامنه صورت میگیرد.بنابراین از بهد از ثبت دامنه ، قدم دوم تهیه هاست و طراحی سایت میباشد. شرکتها در واقع بایستی نماینده ی رسمی معتبر در ثبت دامین اینترنتی باشند.شرکت های هاستینگ بایستی با بهرهگیری از تکنولوژی و زیر ساختهای مناسب تجربه در زمینه های ثبت دامنه، هاست و سرور تلاشی مضاعفی در جهت حفاظت از هویت اینترنتی کاربران خود و همچنین عرضه کردن خدمات .و همینطور پشتیبانی کردن در راستای  ثبت دامنه با کیفیت و کسب رضایتمندی کاربران خود را داشته باشند. شرکت های هاستینگ  بایستی سرویس های ثبت نام دامنه (و یا ثبت دامین) و پسوند های مورد نظر مشتری و شرایطی که مشتری درنظردارد، را از طریق ثبت دامنه از طریق شرکت های ثبت‌ معتبر انجام‌ می‌دهند.

امروزه با تعاریفی که تا برای دامنه به گوش میرسد مساله ی انتخاب  دامنه را برایمان تا حدود زیادی پیچیده میکند. در حقیقت ما در اینجا میخواهیم در قالب مثالی ساده ای ای دشواری واضح و ساده کنیم: برای مثال شما فرض کنید که گوشی همراهی خریده اید ، آیا بدون داشتن سیم کارت و شماره تلفن گوشی همراه کسی قابلیت این را دارد که با گوشی همراه شما ارتباط برقرار کند؟ در حقیقت دامنه همان کاری را برای وب سایت شما انجام می‌دهد که سیم کارت تلفن همراه و همین طور شماره آن برای گوشی همراه شما انجام می دهد.

همانطوری که شماره تلفن موبایل شما این امکان را به سایرین می‌دهد که با شما تماس بگیرند، دامنه همانند سیم کارت همین طور به مشتریان شما این امکان و قابلیت را می‌دهد که کاملا مستقیما سایت شما را از میان میلیاردها وب سایتی که در جهان وجود دارند پیدا کرده و آن را برای شما به نمایش گذارد. بنابراین داشتن یک وب سایت بدون داشتن دامنه هیچ معنای ندارد وهمین طور شما برای نمایش دادن و معرفی محصول وهمینطور خدمات خود بایستی دامنه ای کاملا درخور ومناسب به سرویس و خدمات خود را انتخاب کنید تا آن را مطابق با دامنه ی  خود و به نام خود ثبت ویا به  اصطلاح انگلیسی آن register کنید وامتیاز آنرا کسب کنید.

بررسی آزاد بودن دامنه

 

وظیف شرکت های هاستینگ در ثبت دامنه و هاست

 بنابراین میتوان گفت ثبت دامنه که به آن به اصطلاح انگلیسی Domain Registration می‌گویند، روال دشواری نمیباشد ودر واقع در مرحله ی ثبت دامنه وهاست تنها کافی است که تصمیم خرید بگیرید تا نامی مناسب را برای خود در اینترنت خریداری و در نهایت امتیاز آنرا بگیرید. با استفاده از سرویسهای خرید آنلاین شرکتهای معتبر در حوزه ی هاستینگ تنها کافی است با چند کلیک در کوتاه ترین زمان ممکن با خرید دامنه مورد نظر خود فاصله داشته باشید.و از طریق جستجوکردن دامنه خود در وبسایت واز طریق بخش پشتیبانی وبسایت مراجعه کنید ویا به بخش خرید دامنه وسپس هاست دامنه خود را از قبیل هاست ویندوزی و یا هاست لینوکسی را جستجو کرده و درخواست سرویس مورد خود را ثبت کنید. به هنگام ثبت دامنه ی خود کاربران  ممکن است که درباره‌ی ثبت دامنه نیازمند اطلاعات بیشتری باشند، بنابراین شرکتهای هاستینگ بایستی تمامی این موارد را از طریق تیکت ویا  پیامک حتی ایمیل به شما اطلاع دهند و این باعث میشود که شما به راحتی بتوانید از راه پیگیری کردن تیکت که ارسال میکنید ازطریقشرکت هاستینگ وضعیت دامنه ی خود را بررسی کنید.

ثبت دامنه و هاست

  • iranhost domain

نظرات  (۱)

ببخشید منبع رو لطف می کنید ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی