ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

نکات طلایی در مورد ثبت دامنه در هاست

شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸ ب.ظ

برای ثبت دامنه در هاست بایستی بدانید دامنه ی یک سایت بیانگر هویت و نشانی دسترسی یک وب سایت می باشد.به هنگام ثبت دامنه روی هاست در حقیقت یک دامنه از دو بخش تشکیل می شود؛ بخش اول نامی می باشد که ما به هنگام ثبت انتخاب می کنیم، که هر فرد آنرا می‌تواند بسته به موضوع وب‌سایت و سلیقه خود آن را انتخاب کند؛ بخش دوم دامین نیز که با یک نقطه از بخش اول جدا شده، پسوندی است قراردادی که از دو تا شش حرف تشکیل شده است و باز هم ما می توانیم  مطابق سلیقه و یا مرتبط با سازمانمان آنرا انتخاب کنیم به هنگام ثبت دامنه در هاست در میان پسوندهای بین‌المللی در میان کاربران بیشتر محبوب می باشد.

 

 

برای مثال دامین‌ از دو بخش تشکیل شده‌اند، iranhost.com  نام دامنه   iranhost می باشد و در انتهای دامین قرار دارد tld یا پسوند دامین است.

از جمله پسوند محبوب برای ثبت دامنه در هاست

ثبت دامنه com

 

 

ثبت دامنه net

 

 

ثبت دامنه org

 

 

ثبت دامنه ir

 

 

ویژگی هایی که شرکتهای هاستینگ برای ثبت دامنه در هاست بایستی داشته باشند:

امکان ثبت دامنه آنلاین و سریع از جمله مهمترین ویژگی می باشد.

 

 

امکان انتقال دامین بدون مشکل به سادگی

 

 

داشتن مدیریت و کنترل پنل ساده برای سهولتت استفاده ی کاربر

اموزش ثبت دامنه در هاست

با انتخاب دامنه ی خود در میان پسوندهای متفاوت و ثبت دامنه ی مورد نظر مرحله ی اتصال دامنه به هاست فرا می رسد.

 

 

اگر شما که دامنه و هاست خود را از یک شرکت هاستینگ مشخصی تهیه کرده اید باشید بسیار ساده تر می باشد.با نحوه ثبت دامنه در هاست آشنا می شوید.

 

 

در ابتدا برای  ثبت دامنه روی هاست  می بایست دی ان اس های هاست را در پنل کاربری دامنه تنظیم کنید حال میخواید بدانید که میزبان هاست چیست به لینک گذاشته شده مراجعه کنید .

 

 

DNS هاست به هنگام خرید همراه با اطلاعات هاست برای کاربران ارسال می شود.دو آدرسی که با نام «نیم سرور ۱» و «نیم سرور ۲» در ایمیل «اطلاعات اکانت» مشخص شده اند.را بایستی وارد نمایید.
گاهی تنظیمات نیم سرور های دامنه حتی ممکن است تا یک روز هم زمان نیاز داشته باشد و شما نبایست سریعا منتظر باشید بعد از تغییر
NameServer ها ، دامنه ی مد نظر شما به هاست وصل شود.

 

 

برای ثبت دامنه روی هاست متصل گردد باید تنها دی ان اس های یک هاست در پنل دامنه شما تنظیم شده باشد. در صورتی که مقادیر پیشفرض و یا دی ان اس های دیگری تنظیم شده است،بایستی اقدام به حذف کردن و جایگذاری DNS جدید کنید

نکاتی که در ثبت دامنه جدید بایستی به آنها توجه کنیم

ثبت دامنه بایستی به گونه ای باشد که پسوند های مرتبط با محتوا ی شما بوده تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری را بدست آورید و در نتیجه  ترافیک بیشتری برای سایت شما به ارمغان خواهند آورد.

 

 

پسوند های جدید و خاص ،اگر مرتبط با کسب و کار شما باشد خود این امر باعث ایجاد نام دامین جذاب تر و فراموش نشدنی برای سایت ما می شود.

 

 

اما تفاوت هاست و دامین که قبل از اتصال دامنه روی هاست بایستی بدانیم؟

هاست : Host به فضایی گفته می‌شود که وب‌سایت بر روی  میزبانی می شود. از جمله امکاناتی از قبیل دسترسی به دیتابیس، ارسال و دریافت ایمیل، اجرای کدها و … را فراهم می کند.

 

 

این فضا توسط شرکت‌های هاستینگ بر روی سرورهایشان ایجاد شده و به مشتریان اجاره داده می‌شود.

 

 

برخی از خصوصیاتی که در هنگام اجاره سرویس هاستینگ باید به آن توجه داشت عبارت اند از :

میزان فضا ارائه شده در پلن سرویس نوع هاست : هاست ویندو وهاست لینوکس ناحیه ی جغرافیایی که سرورهای شرکت هاستینگ در آن قرار دارند. میزان پهنای باند (میزان دریافت و ارسال) با توجه پلنی که در سرویس ارائه می شود.

 

 

دامین :  دامنه یا دامین برای اتصال دامنه و هاست لازم است.در حقیقت به نامی گفته می‌شود که وب‌سایت از آن طریق در دسترس قرار می گیرد.برای  مثلا شما برای ورود به سایت ایران هاست باید در نوار آدرس مرورگر با تایپ iranhost.com وارد سایت شوید.به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ی ما در خصوص"5 نکته ی طلایی در مورد ثبت دامنه جدید"را مطالعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هاست لینوکس

در مورد هاست لینوکسی همانطور که می دانید سیستم عامل بروی این هاست لینوکسی می باشد و برای cms  هایی نظیر ,وردپرس  مناسب می باشد. از انجایی که سیستم عامل لینوکس متن باز می باشند در ارایه قیمت سرویس ها هم تاثییر گذار می باشد به همین دلیل سرویس هاست لینوکس در مقایسه با هاست ویندوز ارزان تر می باشد.در نحوه ی ثبت دامنه در هاست هیچ تفاوتی میان هاست لینوکسی و هاست ویندوزی نمی باشد.

هاست  ویندوز

همان طور که از نام این سرویس معلوم است  در هاست ویندوز سیستم عامل مربوطه ویندوزی می باشد.تفاوت اصلی بین ههاست ویندوز و سایر خدمات میزبانی وب، پشتیبانی کردن این سرورها از زبان‌های ASP و ASP.NET و همچنین بانک اطلاعاتی MSSQL می‌باشد. در مقابل هاست لینوکس که قیمتی ارزان دارد هاست ویندوز قرار می گیرد از آن جایی که در  ویندوز نیاز به خرید ویندوز از ماکروسافت  می باشد هزینه بالاتری را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • iranhost domain

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی