ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۰۸
خرداد

 

 

ثبت دامنه دات کام معنی لغوی این فرآیند به صورت واضح به عمل رزرو و ذخیره کردن یا خریدن یک نام در اینترنت به مدت مشخص یا یک دوره خاص که به طور معمول این زمان یک ساله می باشد.
register-domain-com

آموزش ثبت دامنه دات کام به صورت خلاصه در زیر بیان شده است :

 

  •  بررسی آزاد بودن دامنه مورد نظر در پرتال شرکت های ارائه دهنده و با استفاده از وب سایت whois ، برای ثبت.
  •  ارسال سفارش ثبت دامنه در شرکت ها و کارگزارهای معتبر ، که رقابت این شرکتها در ثبت فوری آنها می باشد.
  •  پرداخت آنلاین هزینه ثبت دامنه دات کام که اکثر خریداران برای خرید و ثبت دامنه  ، قیمت مناسب و ارزان را ملاک قرار می دهند .

 

 

 

 

 

 

 

whois

 

پسوندها در سه دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند

 

 

  • - پسوندهای عمومی
  • - پسوندهای ویژه (خاص )
  • - پسوندهای ملی (کشوری)

به هیچ وجه نمی توان ثبت دامنه دات کام  و خرید هاست را به صورت همیشگی خریداری نمود، قیمت آن براساس یک ساله تعیین می گردد.

ثبت دامنه جدید

 این دامنه تا زمانیکه مالک آن، اقدام به تمدید می نماید در اختیارش قرار دارد و هیچ گونه راهی برای تصاحب آن تا زمان آزاد شدن دامنه وجود ندارد.

 

 

نام دامنه یک رشته ای در زمینه شناسایی وب سایت می باشد که حیطه استقلال اداری، برای کنترل در اینترنت را تعریف می کند.

 به طور کلی، یک نام دامنه، مرتبط با آدرس آی پی سرور سایت (IP) است، مانند یک رایانه شخصی که برای دسترسی به اینترنت استفاده می شود، یک وب سایت در یک سرور میزبانی از طریق اینترنت با هم ارتباط برقرار می کنند.

 

 

عملکرد مهم دامنه این است که اسامی به راحتی قابل شناسایی و قابل ذخیره سازی به منابع عددی که در اینترنت وجود دارد را ارائه کند.

 

 

جهت بررسی ثبت دامنه دات کام  می بایست (قبل از یافتن شرکتی که قیمت مناسبی در فروش دامنه دارد) ابتدا از آزاد بودن آن مطمئن شد یعنی نام انتخابی ما در اختیار شخص یا به ثبت شرکتی نرسیده باشد که این امر توسط سایت های معتبر و از اطلاعات whois استفاده می‌کنند.

 

 

در این جا می بایست توضیحی ارائه شود در مورد اینکه ثبت دامنه را به سادگی فقط یک نام نباید دانست چون علاوه بر کسب و کار و تجارت و تبلیغات بر روی وب سایت می توان از سرویس ایمیل نیز استفاده کرد و همچنین می توان از ترفندهای دیگری چون استفاده از زیر دامنه بر روی وب سایت برای دسته بندی های بهتر استفاده کرد.

 

 

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی ما در مورد " تمام نکات مهم در موردخرید و ثبت دامنه " مطالعه کنید.

دامنه .com چیست؟

دامنه .com یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب ترین و پر کاربرد ترین دامنه‌های موجود در اینترنت می‌باشد که مخفف واژه ای انگلیسی کامرشیال به معنای تجاری است .

 

 

کاربردهای بسیار زیاد و رایج بودن این پسوند دامنه باعث شده است که عموم کاسبان تجاری و غیر تجاری اقدام به ثبت دامنه .com نمایند.

 

 

یکی از قابلیت های این نوع دامنه نداشتن مشکلی در خصوص تحریم ها می باشد ، و هیچگونه تحریمی برای استفاده از سرویس ها ندارد و به راحتی میتوان برای تبلیغات در گوگل استفاده کرد.

 

 

پسوند: بدون داشتن پسوند ثبت دامنه امکان پذیر نمی‌باشد در نتیجه می توان به اهمیت قضیه انتخاب پسوند برای یک آدرس پی برد و می توان گفت که این موضوع اجباری می‌باشد.

 

 

 

 پسوندهای مجاز و معتبر هر روزه به گوشمان خورده است و روز به روز تعدادشان بیشتر می شود که در واقع پسوندهایی هستند که تایید شده باشند.

 

ثبت دامنه

 پسوندهای متفاوتی برای ثبت دامنه‌ می‌توان استفاده کرد که این پسوندها تعیین کننده نوع فعالیت با آن وب‌سایت می‌باشند.

سایتهایی که فعالیت آنها به کشورشان خلاصه می‌شود غالبا از پسوند همان کشور استفاده می‌نمایند.

 

 

انتخاب یک نام برای وب سایت، به دلیل اینکه به خاطر سپردن یک یا چند آدرس IP برای هر شخصی بسیار سخت است و می شود گفت که امکان پذیر نیست.

 

register-domain

 

 

     

     

     

     

     

     

     

     

    نام دامنه همان نام سایت است و پسوند دامنه بیانگر نوع سایت خواهد بود (مانند tld com) گاه در مورد دامنه ‌های جهانی پسوند کام برای انتخاب یک نام دامنه مناسب معیارهایی را باید در نظر گرفت که در موفقیت وب‌سایت بسیار مؤثر خواهند بود از جمله، پسوند آن مناسب با نوع فعالیت وب‌سایت باشد.

     

     

    tld-com

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • iranhost domain