ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

5 نکته ی طلایی در مورد ثبت دامنه جدید

يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ق.ظ

مقدمه ای بر ثبت دامنه جدید

برای ورود به دنیای اینترنت و داشتن یک وب سایت نیاز به نام مشخصی می باشد.برخی ثبت دامنه جدید در گام اول ترجیح می دهند.

 این نام مشخص می تواند نام فروشگاه اینترنتی شما و یا برند تجاری شما باشد، به این نام مشخص در اصطلاح دامنه یا دامین گفته می شود . ثبت دامنه جدید برای ثبت تمام دامنه پسوندها امکان پذیر نیست.

برای ثبت تمام دامنه های جهانی در موسسه استاندارد انجام می گیرد. با توجه به ساختار سلسله مراتبی اسامیDNS ای، هر کشور دارای پسوند دامنه می باشد که معمولا به اختصار حروفی از نام آن کشور است.


ثبت دامنه جدید

ثبت دامنه ir

در ایران ثبت دامنه جدید حتی دامنه های آی آر تحت نظارت سازمان فیزیک نظری به آدرس اینترنتی nic.ir انجام پذیر است .

برای ثبت دامنه ir. شما می توانید علاوه بر ثبت در پایگاه اینترنتی nic.ir می توانید در شرکتهای ارائه دهنده و خدمات دهنده هاست و دامنه نیز دامنه .ir خود را نیز ثبت نام نمایید ، بیشتر شرکتهای میزبانی به ارائه دامنه .ir رایگان جهت جلب رضایت و بازار یابی مشتریان خود می نمایند.

ثبت دامنه ir

معمولا ثبت دامنه جدید در برابر خرید یک سرویس مشخص در این شرکتها انجام می شود همانند بسیاری از وب سایتهای اینترنتی معتبر که به ثبت دامنه های رایگان به مدت یکسال می پردازند.

در ایران نیز بسیاری از شرکتهای میزبانی جهت تبلیغ و جلب رضایت مشتریان خود امکان ثبت دامنه های رایگان .ir را برای آنها فراهم کرده اند .

می توان گفت که یک بعد جالب این موضوع این است که استفاده از دامنه .ir رایگان برای بلاگ در دنیای مجازی خیلی هیجان انگیز است .البته بسیاری از سایت های ارائه دهنده دامنه جدید موجود در حال فروش دامنه های رایگان برای وبلاگ و همچنین دامنه رایگان .ir بدون پسوند ، به صورت ثبت دامنه ir ارزان در نمایندگی ها با قیمت های کمتر از عرف و ارزان می باشند . 

همچنین با گشتن در موضوعات مشابه مثل دامنه رایگان گوگل و یا ثبت دامنه ir ارزان می توان دید که سایت هایی وجود دارند که این دامنه های رایگان ir را تا زمانیکه از نمایندگی رایگان ثبت دامنه ir خریداری کنند به صورت دایم قرار می دهند.

 یعنی تا هاست شان را خریده باشیم دامنه رایگان ir ارزان و دامنه رایگان ir بدون پسوند را نیز در اختیارمان قرار می دهند و علاوه بر آن می توان برای استفاده ثبت دامنه جدید برای وبلاگ نیز استفاده کرد و بعد از تهیه و خرید دامنه رایگان برای وبلاگ می بایست تنظیمات دی ان اس دامنه را تغییر داد که اینکار بوسیله شرکت و مسئول فنی ثبت کننده دامنه انجام پذیر می باشد.

دامنه


 بعضی از سایت ها به صورت شانس و اقبال با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد در تعداد دامنه ها برای ارائه رایگان به صورت بخت و اقبال و شانس ، در اختیار کاربران قرار می دهند که هدف اصلی این مورد هم ترویج و گسترش استفاده از نام دامنه ملی می باشد .

 نهایتا دامنه تهیه شده به مدت همان یک سال که همه دامنه ها به صورت معمول ثبت می شوند به علاوه همه قابلیت هایی از جمله : مدیریت مالکیت بر روی دامنه – whois - قرار دادن و تنظیم NS ( نام سرویس ) – انتقال مالکیت و دریافت کد انتقال می باشند و تماما و بی قید و شرط امکان برقراری اتصال به میزبانی یا هاست نیز وجود دارد و هیچ تفاوتی با مابقی دامنه هایی که به صورت پرداخت وجه تهیه می شوند ندارند.

http://iran-domain.blog.ir/1397/10/22/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87

جا دارد که در اینجا توضیح مختصری در خصوص دامنه و همچنین ثبت دامنه ارائه شود ، معنی لغوی این فرآیند به صورت واضح به عمل رزرو و ذخیره کردن یا خریدن یک نام در اینترنت به مدت مشخص یا یک دوره خاص که به طور معمول این زمان یک ساله می باشد.

 به هیچ وجه نمی توان یک دامنه را به صورت همیشگی خریداری نمود ، گفته می شود و این دامنه تا زمانیکه مالک آن ، اقدام به تمدید می نماید در اختیارش قرار دارد و هیچ گونه راهی برای تصاحب آن تا زمان آزاد شدن دامنه وجود ندارد.

یعنی انتخاب یک نام برای وب سایت ، به دلیل اینکه به خاطر سپردن یک یا چند آدرس IP برای هر شخصی بسیار سخت است و می شود گفت که امکان پذیر نیست از این نام استفاده می شود و در نهایت توسط قابلیتی در سرور به اسم DNS SERVER و تنظیمات forward lookup zones این مقادیر که با نام آی پی شناخته می شود به همان نام های قابل فهم و حفظی تبدیل می شود .

در این جا می بایست توضییحی ارائه شود در مورد اینکه ثبت دامنه را به سادگی فقط یک نام نباید دانست چون علاوه بر کسب و کار و تجارت و تبلیغات بر روی وب سایت می توان از سرویس ایمیل نیز استفاده کرد و همچنین می توان از ترفندهای دیگری چون استفاده از زیر دامنه بر روی وب سایت برای دسته بندی های بهتر استفاده کرد.

ثبت دامنه جدید و گواهینامه SSL

سایت هایی زیادی وجود دارند که دامنه جدید رایگان بدون پسوند ارائه می دهند و شیوه آنها به این منوال می باشد که بعضی از آن شرکت ها در قبال خرید هاست یک دامنه رایگان را ارائه می دهند.

برای بدست آوردن مشتری های بیشتر این آفر ها را نیز بالاتر می برند مانند ارائه گواهینامه ssl رایگان ، به این صورت که روزانه تعداد محدودی کد در سایت خود قرار می دهند و بازدیدکنندگان می توانند با توجه به زمان قرار گرفتن و سرعت عمل خود دامنه مدنظر خود را رایگان خریداری کنند.

 که اغلب کسانی هستند که وب سایتشان جنبه تجاری.irندارد که می توان در گوگل سرچ کرد و با عنوان های دامنه های رایگان جزییاتی چون داشتن پسوند و بدون پسوند بودن علاوه بر رایگان بودن و همچنین دریافت توضییحات تهیه و خرید دامنه های آی آر برای وبلاگ می توان به نتایج مناسبی دست یافت.

گواهینامه ssl

این دامنه های به اصطلاح ملی و محلی که بدون پسوند و حتی با پسوند نیز می باشند توسط نماینده های رسمی ثبت دامنه های بین المللی در ایران که با نام نیک و ایرنیک شناخته شده است.

 انجام و ثبت می گردند در واقع نمایندگی ثبت دامنه های رایگان مشخص شده هستند .

  • iranhost domain

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی