ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

ثبت دامین

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۵
فروردين

ثبت دامنه ارزان

برای اینکه پا به دنیایی مجازی گذارید و ثبت دامنه ارزان کنید اولین کاری که بایستی بکنید این است که دامنه ی مد نظر خود را چک کرده که به در صورت آزاد بودن دامنه با توجه به لیست قیمت دامنه که توسط شرکت هاستینگ اقدام به ثبت دامنه ارزان کنید.به این مرحله که پشت سر گذاشتید ثبت دامنه آزاد می گویند.

 

از جمله پسوندهایی که شما میتوانید برای ثبت آن اقدام کنید

 

 

.com .net .org .co .co.com .app .info .biz .name و غیره

 

 

به هنگام ثبت دامین به2 نکته ی ذیل را قلمداد کنید:

 

 

·        کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید: کلماتی همواره وجود دارند که می توانند کسب و کار شما را معرفی کنند. بهتر است دامنه‌ی خود را ابتدا تلاش کنید با همان کلمات کلیدی به ثبت برسانید. مثلا دامنه را با نام برند خود ثبت کنید و تنها وقتیکه امکان ثبت آن وجود نداشت به دنبال ترکیب حروف دیگر بروید.

 

 

·        دامنه را ساده نگه دارید: استفاده از حروف و کلماتی که تلفظ آنها سخت است ممکن است تاثیر منفی روی مخاطبان شما بگذارد.

 

 

WHOIS 

زمانی که به آمادگی کامل برای ثبت دامنه رسیده‌اید از طریق WHOIS می توانید اقدام به کسب اطلاعات در مورد  دامنه  ثبت شده  کنید از جمله نام، شماره همراه، شماره ثابت، آدرس ایمیل، آدرس پستی، کدپستی و سایر اطلاعات مربوط به صاحب دامنه در دسترس شما قرار میگیرد شما تنها با WHOIS گرفتن اطلاعات کافی درمورد دامنه را میگیرید و از این طریق می توانید با صاحب امتیاز آن دامنه مکاتبه کنید WHOIS اطلاعات زیاد و مفیدی در حوزه ی دامنه شما در اختیار شما قرار میدهد. شرکت‌های مختلف هاستیگ وجود دارند که این عملیات را برای شما انجام می‌دهند بنابراین یک شرکت هاستینگ مناسب برای ثبت دامنه خود می‌بایست این نکته را توجه کنید که شما بایستی به صورت بلند مدت به شرکت هاستینگ خود نگاه کنید زیرا تمدید دامنه ارزان برای سالهای اتی برای شما حایز اهمیت خواهد بود حتما ویژگی‌های زیر را داشته باشد :

 

 

1-    شرکت معتبر بوده و آدرس مشخصی جهت پیگیری داشته باشد.

 

 

2-    دامنه تحت ایمیل شما به ثبت رسیده و تحت مالکیت شما قرار گیرد.

 

 

3-    پروسه ثبت دامنه خودکار و آنی انجام شود.

 

 

 

 

 

·        کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید: کلماتی همواره وجود دارند که می توانند کسب و کار شما را معرفی کنند. بهتر است دامنه‌ی خود را ابتدا تلاش کنید با همان کلمات کلیدی به ثبت برسانید. مثلا دامنه را با نام برند خود ثبت کنید و تنها وقتیکه امکان ثبت آن وجود نداشت به دنبال ترکیب حروف دیگر بروید.

 

 

·        دامنه را ساده نگه دارید: استفاده از حروف و کلماتی که تلفظ آنها سخت است ممکن است تاثیر منفی روی مخاطبان شما بگذارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت ثبت دامنه

 

 

امروزه با توجه به قیمت ارز قیمت ثبت دامنه دارای نوسانات زیادی می باشد.خرید دامنه ارزان برای کاربران اولویت زیادی پیدا کرده است شما بایستی ابتدا جستجوی کرده که آیا شرکت مورد نظر شما سرویس ی تحت دامنه ارزان که ارایه می دهد دارای اعتباری کافی برای ثبت دامنه ارزان را دارد یا خیر. به این نکته بایستی اشاره کرد که قیمت ثبت دامنه بستگی به قیمت پسوند دارد که کاربر انتخاب می کند. از جمله مواردی که که در ثبت دامین بایستی به آن دقت کنید تعداد کاراکتر می باشد که طول آن بین 3-6 می باشد. همه چیز را در مورد  خرید و فروش دامنه  بدانید .

 

 

 

ارزانترین دامنه ir

 

 

ثبت دامنه ی ملی که با پسوند ir  می باشد امروزه به خاطر پایین بودن قیمت محبوبیت دو چندانی در میان کاربران پیدا کرد اما به ارزانترین هاست ir می توان اعتماد کرد که توسط شرکتهای هاستینگ ارایه می شود دامنه ی ir هم مانند سایر پسوندهای دامنه به صورت سالیانه توسط کاربر بایستی تمدید شود برای این امر جا دارد که در اینجا توضیح مختصری در خصوص دامنه و همچنین ثبت دامنه ir ارائه شود.

  • iranhost domain
۱۹
فروردين

 قبل از بحث در مورد ثبت دامنه خاص بایستی با مطالب ثبت دامنه ابتدا آشنا شویم.ثبت دامنه ی خاص در حقیقت نوع خاصی از ثبت دامنه نمی باشد و تنها پسوند آنها است که آنرا متفاوت کرده

پسوندهایی جدید برای ثبت دامنه ی خاص از قبیل:

 

 

.docotr

 

 

.tv

 

 

.rest

 

 

.camera

 

 

.style

 

 

.gallery

 

 

و غیره

 

 

 ثبت دامنه خاص

پسوندهای های عمومی نام دامنه

 

 

      این پسوند‌ها همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است به صورت عمومی در اختیار کلیه کاربران اینترنتی قرار می‌گیرد و می‌توانند بر حسب نیاز خود آن را ثبت کنند. در ادامه تعدادی از این دامنه‌ها جهت آشنایی شما با نحوه به کارگیری آن‌ها را مشاهده می‌فرمایید:

 

 

.com : مخفف کلمه commercial می‌باشد و برای فعالیت‌های اقتصادی توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها ثبت می‌شود.

 

 

.net : مخفف کلمه network‌ می‌باشد و برای شرکت‌های فعال در زمینه اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

.org : مخفف کلمه organization‌ می‌باشد و برای سازمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

.biz : مخفف کلمه business می‌باشد و برای فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

پسوندهای های اختصاصی نام دامنه

 

 

 ثبت دامنه ir   

  پسوندهای اختصاصی مربوط به کشورهای مختلف می‌باشد که منحصرا برای کشور خود آن را ثبت میکنند و برای استفاده از این پسوند نام باید تابع قوانین آن کشور باشیم. برای ثبت دامنه ir به عنوان مثال دامنه .ir مخفف iran‌ می‌باشد که برای فعالیت‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای ثبت دارای قوانینی مانند عدم استفاده از نام‌های اشاعه دهنده جرم و فساد، تعداد کاراکترهای بین ۳ تا ۶۵ در نام دامنه، کسب مجوز از وزارت ارشاد در صورت استفاده از نام‌های مذهبی و ارائه آدرس پستی معتبر و .......... می‌باشد. در ادامه نمونه ایی از پسوندهای نام را در ملاحظه می‌کنید:

 

 

.ir : مخفف کلمه Iran و تفاوتی در استفاده برای فعالیت‌های اقتصادی یا فرهنگی و ........ برای آن وجود ندارد.

 

 

.ru : مخفف کلمه Russia و مختص کشور روسیه است.

 

 

.uk : مخفف کلمه United Kingdom و مختص کشور انگلستان است.

 

 

.us : مخفف کلمه United States‌و مختص کشور آمریکا است.

 

 

ثبت دامنه ir 

 

ثبت دامنه

 

 

به صورت کلی در اینترنت کامپیوترهای بسیاری اعم از کلاینت و سرور در حال فعالیت هستند. قیمت هاست میلیون‌ها کاربر به صورت روزانه از هزاران وب سایت بازدید می‌کنند و تقریبا بسیاری از فعالیت‌ها از طریق وب سایت‌ها برای کاربران فراهم شده است.

 

 

کامپیوترها زمانی که به اینترنت متصل می‌شوند یک شناسه عددی دریافت می‌کنند که در واقع یک آدرس IP است و این آدرس عددی به این صورت 98.137.246.8 می‌باشد.

 

 

از آنجایی که تمامی سرورها و حتی کلاینت‌ها یکدیگر را با این اعداد می‌شناسند نیاز هست که این اعداد را به هر تعداد که باشند در ذهن خود داشته باشید تا در صورت مراجعه به آن سرور با زدنIP  در مرورگر وب سایت مربوط به آن برای شما فراخوانی شود.

 

 

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید این کار نیازمند اطلاعات دقیق از آدرس‌های عددی هر سرور است و حفظ کردن آن کار فوق‌العاده سختی  است .

 

 

برای حل این مشکل راه‌کاری در نظر گرفته شد که کاربران برای مراجعه به وب سایت‌ها به جای استفاده از اعداد از یک نام استفاده کنند که به سادگی در ذهن می‌ماند. این نام‌ها در واقع با عنوان نام دامنه شناخته می‌شوند.

 

 

استفاده از این نام برای یک وب سایت در اینترنت کاملا اجباری است و اگر قصد راه‌اندازی یک وب سایت را دارید باید در ابتدا برای آن یک نام دامنه ثبت کنید.

 

 

 نام دامنه از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده‌ است. نام دامنه یک عبارت یکتا است که به دلخواه کاربر انتخاب می‌شود و تنها محدودیتی که در انتخاب دارد این است که شخص دیگری از قبل آن نام را انتخاب و تحت مالکیت خود قرار داده باشد. اما قسمت پسوند دارای دو دسته بندی اختصاصی و عمومی است. در ادامه شما را با مواردی که نیازمند دانستن آن برای ثبت دامنه هستید بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

 

سازمان ثبت دامنه‌ها

 

 

سازمانی بین المللی با نام ICANN برای هماهنگی و کنترل بر ثبت دامنه‌ها، ایجاد شد. این سازمان موظف به تعیین نام و فضای آدرس برای کلیه دامنه‌های اختصاصی و عمومی می‌باشد.

 

 

 این سازمان برای ثبت دامنه‌ها شرکت هایی را موظف به انجام این کار نمود که به صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط می‌باشد.

 

 

این شرکت‌ها به عنوان نمایندگان اصلی ICANN اقدام به ثبت دامنه می‌کنند و در واقع با نام Registrar شناخته می‌شوند. شرکت‌های دیگری نیز برای ثبت دامنه‌‌های کاربران خود به عنوان نماینده این شرکت‌ها اقدام به اخذ نمایندگی از این شرکت‌های Registrar نمودند. در اصطلاح به این شرکت‌های نماینده Registrant گفته می‌شوند و ایران‌هاست یکی از این شرکت‌هاست. در ادامه تعدادی از شرکت‌های Registrar‌را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

 

شرکت godaddy

 

 

شرکت  ثبت دامنه godaddy معروف‌ترین و بزرگترین شرکت ثبت دامنه در میان شرکت‌های دیگر می‌باشد. معروفیت آن حتی با توجه به قیمت‌های بالای آن در ثبت دامنه از محبوبیت آن کم نکرده است.

 

 

ثبت دامنه

فروش دامنه

 شرکت namecheap به همان اندازه معروفیت godaddy می‌باشد اما بر خلاف نامش خیلی قیمت‌های بهتری جهت فروش دامنه ارائه نکرده است و قیمت‌های آن اندکی نسبت به godaddy کمتر می‌باشد.

 

 

فروش دامنه

در ادامه مواردی درباره نام دامنه و روش ثبت آن به شما ارائه خواهیم کرد:

 

 

مراحل ثبت دامنه

 

 

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که برای ثبت یک دامنه به یک آدرس ایمیل فعال نیازمند هستید. این آدرس ایمیل به عنوان مالک دامنه محسوب می‌شود.

 

 

 پس از ایجاد یک آدرس ایمیل برای ادامه مراحل ثبت به سراغ یکی از شرکت‌های registrant‌ که پیشتر در رابطه با آن توضیح داده شد رفته و با توجه به نوع و نحوه فعالیت خود اقدام به ثبت دامنه می‌فرمایید.

 

 

البته شما با داشتن حساب کاربری در نزد registrar می‌توانید بدون واسطه اقدام به ثبت دامنه کنید.

 

 

 اما باید توجه داشته باشید که برای این کار نیاز به Master Card و یا اکانت حسابی مانند paypal جهت پرداخت می‌باشید.

 

 

یکی از مراحل بسیار مشکل و بعضا خسته کننده پیدا کردن نام مناسب برای وب سایت می‌باشد و با توجه به اینکه ده‌ها میلیون نام دامنه مختلف تاکنون ثبت شده اند رسیدن به چیزی که مدنظرتان است بسیار سخت به نظر می‌آید. در این رابطه ناامید نباشید و با حوصله بیشتری به اینکار ادامه دهید زیرا که این نام پس از ثبت شدن قابل تغییر نمی‌باشد.

 

 

 

 دامنه‌ها با توجه به میزان تقاضا قیمت‌های متفاوتی دارند که حدودا بین ۱۰ الی ۳۵ دلار قیمت دارند. پس از طی شدن مراحل ثبت ایمیلی جهت تصدیق و تایید مالکیت نام دامنه برای شما ارسال می‌گردد که حاوی لینکی جهت تصدیق احراز مالکیت شماست و پس از انجام این کار شما مالک نام دامنه خواهید بود.

 

 

  • iranhost domain